marți, 2 aprilie 2013

BUILA - VANTURARITA - Partea a IV-a - Schitul Pahomie

      Asa cum spuneam si la inceputul articolului, doream sa coboram pe traseele intersectate 10, 5, 17, 12 la Cabana Cheia, ori in cel mai rau caz pe traseul 10, in ambele situatii Varful Vanturarita 2 (Vanturarita Mica) era cel de al treilea varf vizat a fi atins. Din pacate, nu am gasit poteca marcata, iar spiritul de aventura nu a primat in fata instinctelor de supravietuire. Coborarea s-a facut pe acelas traseu, reperele ei fiind unele amuzante ca: apa bauta din putul aflat in spatele stanii intalnite pe urcare (put in care abundau broastele, motiv de a face pe unul din noi sa renunte sa bea, chiar daca canicula isi spunea cuvantul), sporirea vitezei de coborare dupa o pauza luata in padure (un sunet scos de un animal neidentificat nici pana in prezent si motiv de contradictie intre noi – urs, ras sau frecarea intre doi copaci miscati de vant), calcarea absolut intamplatoare pe capul unui sarpe in urma alunecarii piciorului subsemnatului pe o piatra (in momentul in care am dorit sa-l fotografiez, colegii de drumetie mi-au spus sa maresc pasul “sa nu vina si ma-sa dupa el”), ocolirea traseului pe o varianta ne-a dus direct in mijlocul unor maracini si pamant reavan (motiv pentru care am fost luat la rost ca nu-mi merge GPS-ul natural).
      Am ajuns in drumul forestier care face legatura intre Schiturile Patrunsa si Pahomie, ultimul fiind locul unde am lasat “mijloacele mecanizate” sa ne astepte. Desi linistea si lipsa vreunui locuitor al Schitului Pahomie mi-ar fi putut da ocazia sa fotografiez interiorul acestuia, am ales sa nu fac decat fotografii la exteriorul locatiei. Poate daca as fi avut un interlocutor din sfantul lacas de cult, as fi obtinut permisiunea sa imortalizez ceva cadre ale picturilor interioare.
      In incheiere as vrea sa va amintesc cateva sfaturi dintr-o postare anterioara http://yde13.blogspot.ro/2012/09/cozia-partea-i-urcusul-pana-la.html la care as adauga urmatoarele: odihniti-va inainte de a urca, tot timpul drumetiei optimismul sa fie la el acasa si pregatiti-va din timp atat logistic, cat si fizic.
      Tuturor celor care doresc sa faca un astfel de traseu le doresc “Drum bun!” si poteci linistite.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu